Nässelpesto

Idag hittade jag på detta recept på Nässelpesto, ett ganska fettsnålt recept,  det blev mycket godare än jag trott! Om Du gillar pesto kommer du tycka mycket om min nässelpesto, prova vettja! :)

                                            

Nässelpesto recept:
5 dl färska brännässlor
3 msk vatten
3-4 msk olivoljaolja
3 msk pinjenötter
1 tsk salt
Svartpeppar
1-2 tsk torkad basilika
2 dl riven parmesanost
1 dl gröna ärtor

Koka nässlorna i saltat vatten några minuter. Mixa sedan alla ingredienser i matberedare eller mixer, om du vill ha lösare pesto tillsätt mer vatten.

Ät till pasta som jag gjorde idag, eller servera till sallad, eller varför inte på lite nybakat bröd? Jag rekommenderar detta recept, starkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0