En okej tillsats

E 415 - Xantangummi Godkänt som Bra Miljöval av förtjockningsmedel

Om ni inte redan visste så är jag en äkta eko-fantast. Jag vill ha innehållsförteckningarna så korta som möjligt, och tillsatser och kemiska ämnen, nej det är inget jag vill stoppa i min mun. Men, de är faktiskt svåra att undvika, de finns nedtryckta även i vissa ekologiska varor. Men, det finns hopp. Vissa tillsatser är bättre än andra, fast inga är självklart inte direkt "bra".

Förtjockningsmedel finns i många matvaror, såser, marmelad och många fler. Vissa är sämre, men Xantangummi skall höra till ett av de bättre alternativen. Så läser du detta förtjockningsmedlet på förpackningen, frukta icke, det är bättre än många andra alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0