Almondy Daim

När vi hälsade på min moster fick vi smaka på denna, och även ta med oss den hem, hihi, gottegris som jag är. Den var god, helt okej faktiskt. Men jag tänkte ändå ta mig en liten djupare titt i denna tårta!


Smak: Daimsmaken var inte så framträdane, kunde verkligen varit mer daim. Manelbottnarna smakade gott, riklig mandelsmak. Vaniljkrämen/smörkrämen smakade lite för mycket smör...

Konsistens: Daimtoppningen hade bra konsistens, lagomt knaprig så inga tänder riskerades. Mandelbottnarna var dock torra och tråkiga, jag åt dem för sig, annars hade hela "tårtan" blivit torr.

Kommentar: Jag skulle naturligtvis aldrig köpa en färgidlagad tårta, det är helt emot mina normer. Det är så otroligt mycket godare att baka själv, och roligare. Men visst, är man ingen hejare på att baka och helt plötsligt knackar det oväntade gäster på dörren (ja vi var lite oanmälda, skyldig) - då funkar det att slänga fram denna kakbit. . Emulgeringsmedel (sojalecitin), ytbehandlingsmedel (maltodextrin, gummi arabicum), och arom hade man ju kunnat slippa, men tårtan är fri från konserveringsmdel och färgämnen, stort plus.

Betyg: 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0