Flowerpaste

Det är sällan jag får göra det allra roligaste jag vet; dekorera tårtor. Så när jag nu får chansen vid det kommande examensfirandet tackar jag inte gärna nej. Detta resluterar i stora planeringar! Just nu sitter jag och funderar på lite olika arbetsmaterial till att skapa vackra ätbara blommor. Flowerpaste, som namnet antyder, är ett sådant material.
   
Problemet med det hela är ingredienserna. Man skall använda cocosfett/shortening, vilket är vitt matfett. Ekonomsik, och miljövän, som jag är, tycker jag att det är så onödigt att gå och köpa ett helt paket cocosfett för att använda 1 tsk.
Min fråga till världen är följande, går det inte lika bra att ta en liten klick smör?
    Nästa världsproblem, Tylose är ett vegetabiliskt förtjockningspulver från blommor, går endast att beställa på internet. Hur dyrt blir inte det, med frakt och allt? För att göra en endaste liten tårta? Går inte detta förtjockningsmedel att ersätta med lite vanligt gelantingpulver? Världen, svara?

Nej, nu ska jag sluta. Som ni förstår är min värld just nu full ut av ätbara blommor och recept på tårtbottnar.



Nej, såhär anvancerad examenstårta ska jag inte göra. Men man kan ju alltid drömma sig bort! En dag kanske jag gör en liknande skapelse, säg till om du skall gifta dig, så sätter jag på elvispen och kör igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0