Bra mat kräver bra odling

Har precis åkt runt bakpå en traktor och satt potatis på vår åker.
Det var mysigt trots leriga fingrar, kvällssolen lös och jag kände mig otroligt nöjd.
Nöjd, på grund av att jag kände att jag gjorde något bra för miljön. Vi planterar vår egen potatis, utan bekämpningsmedel på vår egen mark, ekologiskt och närproducerat, kan det bli mer miljövänligt?
   
    Det är en tillfredsställelse för mig att veta att den potatis jag äter har vi odlat själv. Den är inte hårt driven på besprutade åkrar någonstans långt borta, utan jag vet vad det är som serveras på mitt bord, det känns bra i själen och samvetet. Om du har möjlighet att odla, eller köpa närproducerade ekologiska grödor - ta chansen. Du får inte bara godare mat, utan du gör även något för miljön och jorden som vi lever på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0