Rabarber och jordgubbspaj

Igår hade jag två tjejkompisar på besök, så då bakade jag en rabarberpaj, såklart! Receptet kommer från Leila Lindholms bok "A piece of cake", men eftersom jag fått för mig att jag gillar pajbotten bättre än smulpaj så gjorde jag en botten. Har dock gjort denna paj förut som smuljpaj, och måste erkänna att smulpajsvarianten var godare!

Det som behövs är:
en bunt rabarberstjälkar
5 dl jordgubbar (jag använde min egen jordgubbssylt med hela jordgubbar i, funkade utmärkt)
1 dl socker

Ta ställning till hurvida du föredrar pajbotten eller smulpaj!

Pajbotten gjorde jag på:
2 dl mjöl
1/4 dl florsocker
1 litet ägg
1 tsk vatten
75 g smör

Kör i matberedare, tryck ut i en pajform. Låt stå i kylen och stelna, ca 1 timme, förgräddas i ca 10 min i ca 180 grader.
Fyll sedan pajen med skalade, skivade rabarber och delade jordgubbar!

Kommentarer
Postat av: S

Jag vet jag spårade ur men jag kräktes inte upp något iallafall.. Och idag tänkte jag slänga salladen jag skulle äta på liseberg men jag åt den ändån och även om jag mådde dåligt efteråt så tyckte till och med mitt samvete att det var bra att jag åt den eftersom jag inte orkar få ångest för det minsta jag ska äta, jag kämpar ju för att kunna äta en glass och om jag ska gå tillbaka till mitt förra liv så kommer jag ALDRIG få äta den där glassen..



Åh guud vad pajjen ser god ut :)

2009-07-02 @ 20:45:59
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: linn

ser sagolikt gott ut!

2009-08-01 @ 17:08:53
URL: http://www.metrobloggen.se/henriksdotter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0