Krämig kyckling med mandlar

Denna rätt åt jag för första gången för 2 år sedan hemma hos min kompis Maja på hennes födelsedag, jag blev förälskad och har trots det bara lagat den en gång själv. Men, eftersom jag igår efter mycket debatterande med mig själv tillät en oekologisk kycklingfilé följa med mig hem i matkassen, och då lagade jag ur minnet denna mycket, mycket goda kycklingrätt. 
Är dessutom  supersanbb att laga!


2 personer
1 kycklingfilé
2 portioner pasta
1-2 dl mellangrädde/matlagningsgrädde
färsk basilika och persilja
lite torkad rosmarin
salt & peppar
1 vitlöksklyfta

Tillbehör: ca 2 dl tomatsås och grönsaker

1. Sätt på pastavatten.
2. Strimla kycklingen och stek den i olivolja tills den är genomstekt och börjar få färg.
3. Pressa ned vitlöken, hackad persilja och basilika samt salt, peppar och lite rosmarin.
4. Låt det fräsa någon minut, häll därefter på grädde.

Servera med pasta, varm tomatsås (görs enkelt på ca 2-3 tomater, basilika, en skvätt vin och oregano, salt, peppar). För att rätten skall smaka som bäst, lägg först på pasta, lite tomatsås och sedan kycklingsåsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0