Bärbakelser med mörk choklad

Igår tog jag tag i mitt stora intresse för bakning och gjorde dessa goda chokladtäckta bärbakelserna! De var enkla att göra, själva monteringen och att täcka dem med choklad var dock lite pilligt, men det är sådant jag tycker är så otroligt roligt att pyssla med.

 
Jag gjorde en tårtbotten utan smör, vilket man alltid skall göra när man bakar tårtbottnar, inget smör och hälften av mjölet skall vara potatismjöl - då blir de perfekt fluffiga och inte ett dugg torra. Hallonsylt kokades upp och gjordes om till gele som fick stå och stelna över natten i det glas jag stansade ut bottnarna med. När gelen var fast var det sedan bara att skiva den och placera den mitt emellan bottnarna eftersom den hade samma storlek som dem. På det andra bärlagrade hade jag färska mosade blåbär.

 




Kommentarer
Postat av: Sophie

Herregud va sötsugen jag blev nu..

2009-07-23 @ 13:24:51
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh va fina! :P

2010-03-09 @ 10:06:05
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0