Äventyr på svenska fjäll

Hemma igen, och jag har avnjutit en lugn natts sömn i min egna mjuka säng med dubbla täcken och många kuddar! Turen i Jämtlandsfjällen var mysig, dock blev den förkortad på grund av regnvädret, för vem vill vandra i regn? Fyra dagar hann det i alla fall bli. Även fast vi sov på en fjällstation den sista natten, och avnjöt riktigt onödigt dyr med mycket god 3-rätters middag och frukost, det var härligt att unna sig lite lyx, även fast jag ekonomiskt inte uppskattade det! Men man lever bara en gång, och fjällresan har varit underbar.

Tänkte bjuda på lite bilder innan det är dax att börja med maten.


 
Couscous med ostsås och renkött.
Här är finns inga spisar, stormkök är det som gäller på en fjällvandring

Jag avnjöt glatt frukosten på fjället, i bakgrunden syns vår schäfer Cinqa


Frukost: Pappas grova finska rågkakor, fullkornsvälling och viltost på tub


Kommentarer
Postat av: S

Gud va mysigt!

& gud vad söt du är ^^

2009-07-17 @ 14:24:32
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0