Quinoa m. kikärter och pistage

Idag lagade min syster Linnéa maten, fast jag hjälpte till lite eftersom det var lite ont om tid. Hon skulle äta innan träning och jag vet hur det är, det är inte roligt att träna med fullproppad mage. Hur som hellst så blev det vegetariskt och mycket gott. Hemma hos oss äter vi mycket vegetariskt, vilket jag tycker är bra.


3-4 pers
2 tetror ekologiska kikärter
ca 3 dl quinoa eller couscous
3 morötter
50 g pistagemandlar
2 dl matyoghurt
spiskummin & gurkmeja
salt & peppar
grönsaker och pistagenötter till servering

1. Koka quinoan enligt anvisning på förpackningen.
2. Riv morot och fräs den mjuk i olivolja. Salta och peppar, häll av vattnet från kikärterna och blanda ned dem i stekpannan.
3. Skala pistagenötterna och hacka dem grovt, blanda med matyoghurt, gurkmeja, spiskummin, salt och peppar.
4. Häll ned den kokta quinoan i stekpannan och låt allt bli varmt. Servera med pistagesåsen och hela pistagenötter, avocado och tomat är gott till.

Kommentarer
Postat av: sara :D

okej.. förlåt. :D

har en fråga e den där maträtten god? man kanske kan prova.. för den ser lite si sådär ut?

2009-08-03 @ 20:41:37
URL: http://sarasaolt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0