Liten matprofil

Denna lilla lista hittade jag på bloggen "Iheartgreen". Eftersom jag inte hade så mycket annat för mig fyllde jag i mina svar :)

favorit-maträtt: Krabba med nybakta baguetter och äppelcider, oslagbart!
favorit-krydda: Basilika
favoritpålägg: Måste nog säga smör, marmelad och ost
favorit-frukost: Juldagens frukost, köttbullemacka och varm choklad
favorit-macka: Pappas bröd med ost, marmelad och smör, äter det som godis!
favorit-snabbmatställe: Äter sällan ute
favorit-pizza: Hemgjord fullkornspizza
favorit-grönsak: En solmogen hemodlad tomat
favorit-frukt: Svenska äpplen
favorit-skaldjur: Krabba!
äckligaste mat: Kan inte tänka mig att äta pölsa
favorit-dryck: Grönt thé
äckligaste dryck: Whiskey
finns alltid i mitt kylskåp: Lättfil och sallad
finns alltid i min frys: Kött och hembakt bröd i mängder
mat jag oftast äter: Hemlagat för hela slanten, mycket potatis
mat jag är bäst på att laga: Att baka är roligast.....
kokt/stekt/friterat: Kokt helst
hemlagat eller restaurang: Hemlagat, bästa sättet att veta vad maten innehåller ;)
äta ensam eller äta med andra: Med andra
djur jag äter: Det mesta utom husdjur, insekter och smådjur
något jag skulle vilja äta som jag aldrig ätit: Flygande jakob


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0