Basilika och senapsdressing

Tonfisk, det är så otroligt gott! Idag ville jag göra tonfisksallad, så då blev det dagens middag. Men, tonfisk kan kännas lite torr och tråkig, men att först röra runt tonfisken i en marinad/dressing innan den slutligen landade i salladen var verkligen gott. Jag har märkt att jag blivit bättre på matlagning, för ett år sedan skulle jag aldrig kunnat blanda ihop en sånhär dressing på fri hand! Denna dressing kan passa till mycket, och jag kommer definitivt göra den igen.



1 vitlöksklyfta
1 näve basilika
1 knippe persilja
1 skvätt rödvinsvinäger
2 skvättar olivolja
2 tsk punshsenap
1 tsk inlagd kapris
några droppar lime, ca 1 tsk
salt

1. Banka på vitlöksklyftan, tag bort skalet och hacka den lätt. Hacka sedan persilja, kapris och basilika.
2. Blanda alla ingredienser i en mortel. Lägg i tonfisken och blanda runt. Ät på smörgås, som tillbehör eller i salladen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0